Για τον αριθμό των εκπαιδευτικών στα σχολεία: Μα πόσοι είμαστε επιτέλους;
Κοινοτοπίες 10
Του Πάνου Ντούλα
Καθηγητή Αγγλικών
Άρτα, 12-08-2011
Για τον αριθμό των εκπαιδευτικών στα σχολεία:
Μα πόσοι είμαστε επιτέλους;;;
Πίνακας 1
|
Α βάθμια(ΠΕ)
|
Β’ Βάθμια(ΔΕ)
|
ΣΥΝΟΛΟ(ΠΕ+ΔΕ)
|
|
Έτη
|
||||
2001
|
56.585
|
64.247
|
120.832
|
|
2002
|
59.960
|
71.194
|
131.154
|
|
2003
|
61.546
|
69.739
|
131.285
|
|
2004
|
64.385
|
73.554
|
137.939
|
|
2005
|
66.304
|
74.250
|
140.554
|
|
2006
|
66.985
|
76.561
|
143.546
|
|
2007
|
67.428
|
75.523
|
142.951
|
|
2008
|
71.208
|
78.820
|
150.028
|
|
2009
|
73.095
|
84.042
|
157.137
|
|
2010
|
74.518
|
82.551
|
157.069
|
Όπως φαίνεται από τον πίνακα και τα γραφήματα, υπάρχει αύξηση και στην ΠΕ και στη ΔΕ: για την ΠΕ από περίπου 56.500 το 2001 σε 74.500 το 2010 ή αύξηση περίπου 32%, και για τη ΔΕ από 64.000 το 2001 σε 82.500 το 2010 ή αύξηση περίπου 28% .Συνολικά, οι εκπαιδευτικοί αυξήθηκαν σε μια δεκαετία από 120.000 σε 157.000 ή περίπου 31% .
- Για όποιον του φαίνονται μεγάλα τα νούμερα και απορεί με αυτά γενικότερα, θα πρέπει να καταλάβει ότι κι η φτώχεια όπως κι ο πλούτος λειτουργούν σωρευτικά. Η αποπτώχευση του δημόσιου σχολείου κι η γενική του αποψίλωση από προσωπικό κ.ά. θα γίνεται σταδιακά ώστε η προσαρμογή να είναι και πιο ομαλή. Πχ πέρσι σταμάτησε η ΠΔΣ και κόπηκε η μετεκπαίδευση κι οι εκπαιδευτικές άδειες, φέτος σταματά το Ολοήμερο στα μικρά σχολεία, περιορίζεται η 2η ξένη γλώσσα και κλείνουνε 1.000 σχολεία, του χρόνου πιθανώς θα κλείσουνε άλλα 1.000 σχολεία, θα γίνει αύξηση του πραγματικού αριθμού μαθητών ανά τμήμα (που είναι κοντά στο 21-23), του παραχρόνου θα επιβληθούν οι υποχρεωτικές υπερωρίες κι η αύξηση του ωραρίου, κτλ κτλ. Για όποιον απορεί γιατί ακολουθείται αυτή η τακτική, ας έχει υπόψη του ότι και σε άλλες χώρες(πχ Θατσερική Αγγλία ή Ρεϊγκανική/Μπουσική Αμερική) δεν εφαρμόστηκαν αμέσως νεοφιλελεύθερα μέτρα από την αρχή-απλά στην πρώτη τετραετία οι κυβερνήσεις έκοψαν τους διορισμούς και άφησαν να διαλύεται σιγά-σιγά το σχολείο με συνθήματα όπως το «Κανένα παιδί να μη μείνει πίσω»(No Child Left Behind) και μετά, αφού είχαν αγανακτήσει ΟΛΟΙ με την κατάσταση, έφεραν ως φάρμακο και σωτήρια λύση τα αντιδραστικά μέτρα που ήθελαν εξαρχής (ιδιωτικοποίηση, χορηγοί, αξιολόγηση, κατηγοριοποίηση σχολείων-εκπαιδευτικών με κουπόνια, κτλ)…
Να περιμένουμε, άραγε, να υπάρξει κάποιου είδους διορθωτική ανακοίνωση, όπως περιμένουμε και στην απογραφή του πληθυσμού όπου, ενάντια σε κάθε κοινή λογική και άλλο στοιχείο, η Αρχή ανακοίνωσε ΜΕΙΩΣΗ του πληθυσμού κατά 500.000;;; Όχι τίποτε άλλο αλλά θα πάνε στράφι κι όλες οι φιλότιμες επικοινωνιακές προσπάθειες της αφεντικίνας μας που έδωσε ολόκληρη συνέντευξη για να πει στα ΔΙΚΑ της αφεντικά ότι κατάφερε να μειώσει τους εκπαιδευτικούς κατά 20.000 μέσα σε 2 χρόνια-«παλικαρίσιο» κατόρθωμα με βάση τη Χριστοφιλοπούλου. Δεν μπορεί από τη μια το Υπουργείο να υπερηφανεύεται για μείωση εκπαιδευτικών 20.000 τα δυο τελευταία χρόνια (όπου βεβαίως βάζει και το 2011 που δεν περιλαμβάνεται στον πίνακα) και από την άλλη η Στατιστική Αρχή να δίνει στασιμότητα του αριθμού στις 157.000. Ή ο ένας λέει ανακρίβειες ή ο άλλος δεν ξέρει τη δουλειά του…Ούτε μπορούν οι αριθμοί να χρησιμοποιούνται κατά το δοκούν από μια ηγεσία που, ακόμη και με τη χρήση της παθητικής φωνής στα λεκτικά της σχήματα, ομνύει στον ορθολογισμό και στην ουδέτερη τεχνοκρατία: δηλ. όποτε μας βολεύει «ο αριθμός των εκπαιδευτικών μειώνεται» και όποτε μας βολεύει «η αναλογία εκπαιδευτικών-μαθητών βελτιώνεται»…
Σε απλά ελληνικά…κόψτε το δούλεμα!
Άντε καλό Δεκαπενταύγουστο και καλή χρονιά να έχουμε -τα μερομήνια του Αυγούστου έδειξαν ότι ο χειμώνας φέτος έρχεται νωρίς…