Μετάβαση στο περιεχόμενο

Επιλογή διευθυντών σχολικών μονάδων. Στάση αιρετού.

10/07/2011

Επιλογή Διευθυντών σχολικών μονάδων.

Σε αναζήτηση των αξιολογητών – μάνατζερ.

 Συνάδελφοι

Οι κρίσεις των νέων διευθυντών σχολικών μονάδων γίνονται σε μία περίοδο που η κυβέρνηση σε συνεργασία με την Ε.Ε και το ΔΝΤ παίρνουν τα πιο βάρβαρα αντιλαϊκά  μέτρα που έχουμε δει ως τώρα και οδηγούν το λαό μας στην εξαθλίωση και την ανεργία. Η κυβέρνηση αποποιείται την υποχρέωση παροχής κάθε κοινωνικού αγαθού στην παιδεία, υγεία, κοινωνική ασφάλιση. Σε αυτό το περιβάλλον κατεδαφίζει και το δημόσιο  σχολείο. Για να υλοποιήσει όμως αυτή την πολιτική αλλάζει όλο το νομοθετικό πλαίσιο για τη δομή της διοίκησης της εκπαίδευσης και του σχολείου. Στόχος είναι ο ασφυκτικός έλεγχος  και η υποταγή του σχολείου και των εκπαιδευτικών στις ανάγκες του «νέου σχολείου της αγοράς».

Μετατρέπει τον διευθυντή σε manager που θα λειτουργεί το σχολείο με όρους ιδιωτικής επιχείρησης. Θα αναζητά χορηγούς, θα υλοποιεί την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων, θα αξιολογεί τους εκπαιδευτικούς.. Οι σύλλογοι διδασκόντων από αποφασιστικό όργανο στη διοίκηση του σχολείου  γίνονται «λέσχη συζητήσεων» που θα προτείνουν στο διευθυντή και αυτός θα αποφασίζει.

Στο συμβούλιο επιλογής  διευθυντών  με το διορισμό των τεσσάρων από τα επτά μέλη αποφασιστικό ρόλο έχει η συνέντευξη, η οποία χρησιμοποιείται από την εξουσία για να επιλέγονται οι  φίλα προσκείμενοι σ’ αυτήν. Η διαπίστωσή μας λοιπόν είναι ότι οι ισχύουσες διατάξεις είναι πολύ μακριά από τις απόψεις μας και δεν διασφαλίζουν γενικές αρχές για την ανάδειξη στελεχών που έχει θέσει ο κλάδος (ΟΛΜΕ – αποφάσεις συνεδρίων).

            Συνάδελφοι

Σε όλη αυτή τη διαδικασία των κρίσεων απουσιάζει η άποψη των συλλόγων διδασκόντων (ούτε καν για όσους υποψήφιους διευθυντές έχουν ήδη ασκήσει διευθυντικά καθήκοντα). Οι σύλλογοι διδασκόντων, για εμάς είναι το μόνο αρμόδιο όργανο να κρίνει μέσα από μια διαδικασία ανοικτή και δημοκρατική, ποιος είναι ικανότερος σε κάθε σχολική μονάδα, επειδή πιστεύουμε ότι η ανάδειξη στελεχών εκπαίδευσης πρέπει να γίνεται με μια διαφορετική και πιο ουσιώδη διαδικασία.

Ο Διευθυντής με ένα βίαιο τρόπο αποσπάται από το Σύλλογο Διδασκόντων, ενσωματώνεται ουσιαστικά στη διοίκηση παίζοντας το ρόλο του τοποτηρητή κάθε κυβερνητικής πολιτικής. Ταυτόχρονα ο ρόλος του ως αξιολογητής θα τραυματίσει τις σχέσεις ανάμεσα στους Εκπαιδευτικούς αλλοιώνοντας την εκπαιδευτική τους συνείδηση, μετατρέποντας τους σε υπαλλήλους εξαρτήματα, αφυδατώνοντας κάθε δημιουργική προσπάθεια από την πλευρά τους που έχει ως βασική προϋπόθεση την ύπαρξη παιδαγωγικής ελευθερίας και δημοκρατικής λειτουργίας. Οι συνέπειες από αυτές τις εξελίξεις θα είναι καταλυτικά αρνητικές για τη ζωή του Σχολείου.

            Ο Συνδυασμός Ανεξάρτητων Καθηγητών δεν μπορεί να συναινέσει στους ολοφάνερους πολιτικούς στόχους της κυβέρνησης. Ο αιρετός του Συνδυασμού θα  απέχει από τη βαθμολόγηση των συναδέλφων, θα είναι παρών για να ελέγχει και να καταγγέλλει τυχόν παρατυπίες σύμφωνα με τις αποφάσεις των Δ.Σ των ΕΛΜΕ των συλλόγων διδασκόντων και των Γενικών Συνελεύσεων

No comments yet

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: