Μετάβαση στο περιεχόμενο

Εντατική προώθηση των αναδιαρθρώσεων στο σχολείο

30/05/2010

Επικαλούνται την κρίση ως ευκαιρία για να σαρώσουν τα πάντα και στην εκπαίδευση

Την καπιταλιστική οικονομική κρίση επικαλείται η υπουργός Παιδείας, Αννα Διαμαντοπούλου, για να επιταχύνει την προώθηση των αναδιαρθρώσεων και να σαρώσει τα πάντα στην εκπαίδευση. Η υπουργός ενημέρωσε χτες την Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής για την επίσκεψη μελών της επιτροπής στη Φινλανδία, της οποίας εξήρε το πλήρως «αποκεντρωμένο» και «διαφοροποιημένο» εκπαιδευτικό σύστημα με τις τεράστιες ανισότητες …λέγοντας πως και εκεί «η μεταρρύθμιση ξεκίνησε το 1972, σε μια περίοδο οικονομικής κρίσης. Η Φινλανδία από το 1972 μέχρι το 1985 είχε συνθήκες σοβαρότατης οικονομικής κρίσης, με ανεργία που έφτασε και το 20%. Οι αλλαγές δεν έγιναν, φυσικά, χωρίς αντιδράσεις. Δεν έγινε ξαφνικά μια αλλαγή χρόνο με το χρόνο και φτάσανε εκεί. Υπήρχαν πάρα πολλές συγκρούσεις και πάρα πολλές αντιδράσεις, που υπάρχουν και σήμερα».

Η Αννα Διαμαντοπούλου έθεσε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για την αλλαγή των προγραμμάτων στα σχολεία, στη χώρα μας, στην κατεύθυνση της διαφοροποίησης. Υπενθυμίζουμε ότι η υπουργός, πρόσφατα, έχει κάνει λόγο όχι για εθνικό πρόγραμμα, αλλά για «εθνικό πλαίσιο» με «ευελιξία» στο πρόγραμμα σπουδών. Σύμφωνα με την υπουργό, οι αλλαγές στα αναλυτικά προγράμματα έχουν συγκεκριμένα βήματα και ημερομηνίες: «Εντεκα Επιτροπές θα δουλέψουν οριζόντια αυτά τα προγράμματα (…) Στόχος μας είναι να το ξεκινήσουμε για ένα χρόνο πιλοτικά και μετά να προσπαθήσουμε την όσο γίνεται μεγαλύτερη εφαρμογή του σε περισσότερα σχολεία.

Τέλος Ιουνίου θα παρουσιάσουμε την πλατφόρμα που ετοιμάζεται για κάθε μάθημα του Γυμνασίου και του Λυκείου και μετά θα προχωρήσουμε και στο Δημοτικό, έτσι ώστε στην πλατφόρμα του κάθε μαθήματος να υπάρχουν τα ψηφιακά υλικά, να υπάρχει το κάθε βιβλίο σε ψηφιακή μορφή, αλλά και όλα τα βοηθήματα που υπάρχουν σήμερα. Πρέπει να μπορεί ο εκπαιδευτικός να χειρίζεται την πλατφόρμα, γιατί, για να κάνεις πλοήγηση, δεν χρειάζονται ιδιαίτερες γνώσεις. Πρέπει ο εκπαιδευτικός να βρίσκει όλα τα βοηθήματα και να διαμορφώνει ο ίδιος το μάθημά του», είπε χαρακτηριστικά η υπουργός.
Ριζοσπάστης 19-5-2010

No comments yet

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: